El tema tractat avuí ha estat essencial per a la nostra formació docent: l'Anàlisi del
llenguatge en el Currículum, aspecte que no hem de deixar de banda per dur a terme una tasca completa en l'aprenentatge de les llengües.
La finalitat d'aquest aprenentatge és dotar a l'alumnat d’una competència plurilingüe i pluricultural.
Aquesta estarà constituïda per una competència elevada en els dos idiomes
cooficials de la Comunitat Valenciana i per un domini funcional de l’idioma
estranger.
Aquest tipus d’aprenentatge de llengües porta com a objectiu principal l'educació plurilingüe comú per a tot l'alumnat, independentment de la seua procedència geogràfica, lingüística i cultural, i del nivell social i cultural de les seues famílies. L’educació plurilingüe i pluricultural exigix, a més del tractament curricular de les llengües, una sèrie de valors que han de configurar una societat tolerant, solidària i integradora.
Aquest tipus d’aprenentatge de llengües porta com a objectiu principal l'educació plurilingüe comú per a tot l'alumnat, independentment de la seua procedència geogràfica, lingüística i cultural, i del nivell social i cultural de les seues famílies. L’educació plurilingüe i pluricultural exigix, a més del tractament curricular de les llengües, una sèrie de valors que han de configurar una societat tolerant, solidària i integradora.
D'altra banda, i tenint en compte les diferents funcions del llenguatge (comunicativa, representativa, lúdica i creativa), podríem dur a terme a la nostra aula una activitat en la qual es promouen dites funcions al mateix temps, com per exemple: Una representació de l'alumnat amb titelles, ja que amb aquesta activitat haurà d’elegir una obra literària adaptada per al teatre, a través de la qual es podrà desenvolupar les funcions citades prèviament.
Pel que fa a les competències comunes de les llengües cooficials de l’Estat (Valencià
i Castellà) a més de la llengua estrangera, són:
- El descobriment de la presència de dos llengües oficials usades en l’entorn social i a l’escola, així com d’altres usades per persones de tot el món.
- El reconeixement de la conveniència i la necessitat de conèixer els dos idiomes oficials i utilitzar-los progressivament.
- L’actitud positiva cap a les diferents llengües i cultures que conviuen en la nostra societat, i el respecte pels usos lingüístics particulars de cada persona.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada